EGY DARABKA ÉG

9078-txt.jpg

A fotók 2024. februárja és áprilisa között készültek

8769.jpg

Felverődés elleni foltok sorakoznak a Boeing 747-800-as teherszállító főfutó gondolái mögött. Az LX-VCM korábbi „kivágott” festésmintája (Cutaway livery) már a múlté, a gépet standard Cargolux színekre festették vissza

8778.jpg

A lengyel SkyTaxi három teherszállító Boeing 767-est üzemeltet. A Ferihegyről induló SP-MRG a megnövelt hasznos terhelésű és hatótávolságú 300ER változat

8798.jpg

A Magyarország és Kína között közlekedő légitársaságok egyike a China Eastern leányvállalataként működő Shanghai Airlines. Dreamlinere a nap kellős közepén indul Budapestről

8824.jpg

A szaúdi gépek ritka vendégek nálunk. Ez a Boeing 747-es teherszállító Lengyelországból a közel-keleti királyság felé tartva szállt le Ferihegyen

8838.jpg

Boeing 787-8-as az El Al színeiben. Izrael nemzeti légitársasága tavaly nyáron vette át a B 747-400-asokat és a 767-300-asokat váltó Dreamlinerek utolsó, tizenkilencedik példányát

8841.jpg

Az Air Atlanta Icelandic üzemeltetésében repül a Network Aviation huszonéves Boeing 747-400-as áruszállítója. Nem egy színpompás Jumbo, de nem is azért reptetik, hogy elkápráztasson minket

8860.jpg

Tripla Hetes teherszállító tart a 13 jobb pályára. A Turkish Cargo az A330-asok mellett nyolc ilyen, 102 tonna rakomány szállítására alkalmas Boeing 777F-fel van jelen a légi áruszállításban

8884.jpg

A katari A330-as kargó flotta felszámolásakor a gépek szétszéledtek a nagyvilágba. Magyarországra is került egy, a HA-LHU hetente többször ingázik rakományával Budapest és a kelet-kínai Hangcsou között

8893.jpg

A Boeing 757-es megnövelt hosszúságú, 300-as változatát elsőként a Condor állította forgalomba. Standard színekre festett gépük az Aeroplexnél elvégzett időszakos karbantartást követően indul haza, Frankfurtba

8941.jpg

Nem kispályás csapat a kínai SF Airlines, jelenleg nyolcvanhét gépük van. A délkelet-kínai Csangsába tartó Boeing 767-300-asuk is egy átalakított gép, húsz évig az ausztrál Quantasnál repült utasszállítóként

8952.jpg

Izrael 2002 után szerelte fel a polgári gépek egy részét rakétaelhárító rendszerrel. Az Israir egyik A320-asát is ilyen berendezés védi

8955.jpg

Hongkongból érkezett Európába a Cargolux Jumbo és most egy budapesti rakodás után indul tovább Luxemburg felé

8984.jpg

Hajnal lesz Pekingben, amikor az Air China Boeing 787-ese megérkezik a kínai fővárosba. A típus a budapesti járaton korábban használt Airbus 330-asokat váltotta

8994.jpg

Lengyelország függetlenségének 100. évfordulójára került fel ez a festés a LOT Boeing 787-9-esére. Ez a Dreamliner is a Távol-Keletet célozza meg, Szöulba indul

9005.jpg

A Royal Air Force KC.2 Voyager szállító/tanker gépe 12 ezer méteren ballag bázisáról, Brize Nortonból a ciprusi Akrotiribe

9019.jpg

Az üzbég MyFreighter idén januárban vette át ezt a Boeing 767-es teherszállítót, amely a koronavírus-járvány előtt az Air Canada Rouge utasszállítójaként többször járt Budapesten

9026.jpg

A török MNG Airlines Airbus 330-300P2F gépét hét hónap alatt alakították utasszállítóból teherszállítóvá (P2F - Passenger to Freighter). Utasos múltjáról árulkodik, hogy az orra alól hiányzik a kargó változat módosított orrfutó bekötését takaró áramvonalas burkolat

9065.jpg

Régen kattintottam már Emirates gépre. Az újabb fotóhoz adta magát a hasát a napfénybe mutató 777-es

9095.jpg

Az Uzbekistan Boeing 767-300-as áruszállítója egy taskenti technikai leszállással Sencsenből szállítja hozzánk a kínai Sinotrans rakományát

9133.jpg

Az utasszállítóból kargó géppé alakított Boeing 767-esek egyike a DHL Air Austriánál kötött ki. Korábbi tulajdonosai közül legtovább a Royal Air Maroc használta, tíz évig repült az utasforgalomban

9143.jpg

Immár egy éve repül rendszeresen Csengtu és Budapest között a Sichuan Airlines. A kínai légitársaság 2019-ben hármat vásárolt a Qatar Airwaystől kivont A330-200-as teherszállítókból

9177.jpg

Ebédidőben száll fel és a Boszporusz partjára tart az Egyesült Arab Emírségekben bejegyzett Mesk Air egyetlen áruszállító Boeing 747-ese

9188.jpg

A TC-JDP lajstromjelű A330-200-as már új korától kezdve a Turkish Cargo flottájának része. A teherszállítót a közeli Linzbe tolja a két Rolls Royce Trent hajtómű

9265.jpg

A Qatar Cargo megvált Airbus 330-asaitól, Boeing 747-eseitől és az egytípusos áruszállító flotta felé mozdult. Ez az egy típus a Boeing 777, amelynek már üzemelő F változata mellé 2027-től a 8F változatot is szolgálatba állítják

9193.jpg

A LOT Budapest-Szöul járatát ezúttal a B 787-9-esnél hat méterrel rövidebb 787-8-as teljesíti. A törzs díszítése a Dél-Koreában megrendezett 2018-as téli olimpiára emlékeztet, ahova a LOT szállította a lengyel sportolókat

9275.jpg

A futónyitást a legvégére hagyta az etióp Boeing 777F személyzete. A szinte vadonatúj teherszállító tizenegy és fél órát töltött a levegőben, egyenesen Hongkongból érkezett 

9226.jpg

A három nagy kínai légitársaság egyike az 1988-ban alapított China Southern. Tizenhét B 777F-ből álló kargó flottájának egyik gépe bal fordulóba kezd, és Frankfurt felé veszi az irányt

9259.jpg

A jó öreg zöldhasú a Taskent felé vezető négyezer kilométeres útjának első perceit maga mögött hagyva, rövidesen Románia felé lép ki az országból

1023.jpg

Irány haza, vége a napnak

 * * *

Fotó: Szórád Tamás